Nya utmaningen nummer 15: Värsta semestern

Jag har oftast använt semestrarna mest till att koppla av, titta på vackra eller intressanta ställen, knalla i naturen, åka båt, bil och motorcykel, ha picknick, kanske göra en resa någon gång ibland. Vi har delat på jättehus i Danmark flera gånger med familjen Kesokompis, med en massa roliga femkamper, matlagningsteman och mycket badande. Jag har haft lugna sköna semestrar. 
Men en semester hyrde vi en stuga i skärgården en vecka, och då kom ett par vänner åkande dit med sin båt. Trevligt, trodde vi. Men det här paret ville inte utnyttja det som gästhamnen hade att erbjuda, så varje morgon kom de in i vår stuga för att låna toalett och dusch, och det var verkligen jobbigt, eftersom vi redan var en hel familj som skulle dela på en enda toalett. 
Första dagen trodde vi att det var en engångsföreteelse, men för varje dag ökade spänningen och stämningen sjönk. Till slut kom det en urladdning och båten lade ut från bryggan.
Det var en hutlöst dyr stuga, och fast de åkte sin väg blev det aldrig riktigt roligt att vara där.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Usch, det låter inte så kul. Oväntat besök liksom.

Postat av: Anna-Lena

Ester. Vi är här nu...

2013-06-29 @ 00:06:05
URL: http://mammselen.blogg.se
Postat av: irene

oooppsan, i min enfald trodde jag nog inte att såna "vänner" fanns

2013-06-29 @ 10:05:26
URL: http://tantmammamatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback