Nya utmaningen nummer 11: Bästa fiskafänget

Hoppa gärna på de 100 Nya utmaningarna och skriv ett inlägg om dagen med given rubrik. Anna-LenaIreneVarvetrunt är med och det är självklart roligt om ännu fler vill vara med.
 
Dagens utmaning är "Bästa fiskafånget" och då kommer jag att tänka på de spännande dagarna med kräftfiske i Småland när jag var liten. Vi gick ner till den närbelägna ån och placerade ut kräftburarna, och sedan (jag minns inte om det var efter en stund eller efter några timmar eller kanske dagen efter) plockade vi upp burarna och fick lära oss hur vi skulle lyfta upp de små svarta kräftorna utan att få ett nyp av de starka klorna.
Någonstans finns roliga foton på kräftfiskena, men jag vet faktiskt inte var fotona finns.

Kommentarer
Postat av: A-L

Jag har aldrig förstått mig på det här med kräftfiske. Kanhända beroende av att jag är uppväxt i norra Sverige, där det inte fanns kräftor. Vad jag vet i alla fall. Dessutom skulle jag aldrig klara av att koka dem.
Men jag har lärt mig att äta, och oj så gott det är!

Postat av: Mia

Åh, kräftor är ju så himla gott och dessutom roligt att fiska.... om jag minns rätt :-) Har lite dåligt med fiskeminnen...*L*

2013-06-23 @ 21:41:23
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback