Nya utmaningen nummer 20: Till en pannkaka går det 14 ägg?

Det här var en lurig utmaning som Irene har hittat på. Hon har antagligen varit med om någon speciell händelse som kommer att avslöjas när hon skriver sin 20:e utmaning. 
Det närmaste jag kommer det här temat är när vi skulle dela upp förberedelserna inför julen för några år sedan. Det som hamnade på min lott var bland annat att koka ägg, dela i halvor och garnera lite tjusigt. Jag köpte en stor förpackning ägg och kokade dem kvällen före julafton för att vara färdig i god tid. Jag tänkte att jag skulle skala dem och förvara dem i kylen under natten, och sedan halvera dem lite snabbt strax innan det var dags att äta härligheten.
Men när jag skulle skala äggen gick det inte alls! Det brukar ju verkligen inte vara några problem, utan när man har lkylt dem brukar skalen lossna snabbt och enkelt. Men här lossnade stora fula sjok av äggvita, så jag hade absolut ingen lust att lägga upp så fula ägg på julbordet. Tidigt nästa morgon stack jag iväg och köpte nya ägg som jag omgående kokade upp. Inte heller de äggen gick att skala snyggt!
Jag började fundera på om det var för färska, för gamla, för stora, för små....ägg, men jag hade aldrig tidigare varit med om problemet. Men jag ville inte ge upp, så jag stack iväg och köpte ytterligare en 30-platta med ägg. Vid det tredje försöket gick det bra, och jag kunde leverera ett fat med prydliga och snygga ägg till julbordet. Att jag sedan försökte komma på vad jag skulle göra med 60 hårdkokta ägg som låg i kylen är ju en annan historia.

Kommentarer
Postat av: irene

HahhahahahAHhhAHhahaha

Svar: :)
Fia

2013-07-03 @ 08:11:28
Postat av: Mia

Oj....äggsallad kanske???? ;-)
Kram på dig!

Svar: En äggsallad där man skulle bjuda in hela kvarteret kanske.
Fia

Postat av: Anna-Lena

Jag vill veta.
Vad gjorde du med 60 hårdkokta ägg?

Svar: Jag minns knappt. Mina barn försökte stötta mig och åt några lite pliktskyldigt dagen efter, men jag har för mig att jag slängde det mesta. Jag hade just vänt upp och ned på livet och jag har förträngt en del för att det var en tuff period.
Fia

2013-07-09 @ 10:44:56
URL: http://mammselen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback