Att sitta på rumpan en hel dag...

Jag har i vanliga fall ett arbete där man får röra på sig väldigt mycket. Jag sitter nästan aldrig ner på en stol under arbetstid, möjligen en kort stund då och då när jag för in frånvaron i datasystemet, eller kollar mejl. I övrigt så står jag framme vid tavlan och har genomgång, eller går runt i klassrummet och hjälper mina elever när de räknar eller jobbar med faktafrågor. Jag går även runt i salen och kollar hur det går när mina elever har laborationer.
Idag har vi haft en hel studiedag, och det innebär att man får sitta och lyssna på föreläsningar, och sedan gå till ett rum där vi sitter runt ett bord och har diskussioner, tillbaka till föreläsningssalen, och åter till konferensbordet mm. På det stora hela sitter man ner nästan hela dagen, och jag blir så rastlös av att bara sitta och sitta.
Varje gång vi har haft en studiedag brukar jag tänka på hur jobbigt det måste vara för våra elever som sitter sig igenom dagarna. Stackarna!

Kommentarer
Postat av: Lillsyrran

Ja, jisses så rastlös man blir av stillasittande. Men dina elever har säkert så intressanta lektioner att de inte tänker på att tiden går.

2013-01-29 @ 23:03:17
Postat av: Hanna

Jag har ett kontorsjobb och ska sitta stilla mest hela dagen. Men det gäller att göra sig utflykter till olika andra platser: skrivaren, toaletten, köket osv. Om jag inte gör det blir jag stel och kall. Och rastlös. Tänker också bäst när jag rör mig. Men när jag skriver är det ju lättast att sitta ner.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback