Utmaning dag 9: Favoritdrink

I dagens utmaning ska man berätta om sin favoritdrink, men jag tror att jag utvidgar begreppet till favoritdryck.
Jag är ingen drinkmänniska, gär sällan på flashiga partyn och minglar med en spetsad oliv i en dry martini. De fester jag går på inbegriper sällan det klirrande minglet, utan det brukar handla om trivsamt småprat till god mat och dryck. Jag tycker att det är gott med vin, men ännu godare med iskallt, gott öl.
Men min favoritdryck som slår allt annat är te. Dock inte Liptons gula, som är så äckligt att det kan användas som tortyrmedel, och jag kommer att erkänna vad som helst. Och svartvinbärste smakar/luktar inte heller något vidare.
Förutom kanelte, som har varit min favoritsort i många år vid det här laget finns det en massa goda smaker att njuta av. Chaite, Söderte, Guteblandning, äppel-kakasmak, och nya goda sorter dyker upp med jämna mellanrum.
 
 
Det vore roligt om fler hoppar på denna utmaning

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Tack för tetipset. Kanelte ska jag prova.

2013-02-23 @ 21:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback