Utmaning dag 4: Min favoritmat

Det här blir inte lätt. Jag älskar mat. Både att läsa om, planera, laga och äta. Jag tycker om både kött, fisk, vilt och vegetariskt. Jag tycker om mat från olika länder och med olika roliga ingredienser och kryddningar.
 
Jag är inte speciellt förtjust i stekar med brunsås eller fläsk eller fiskpinnar. Keso äter jag absolut inte. Men annars äter jag med förtjusning det mesta.
 
Jag försöker komma på vad jag tycker allra mest om, men jag tycker ju om så mycket och tycker att det är kul att variera så det är svårt att plocka ut en speciell favoriträtt.
Men det skulle ju kunna vara matsäcken man plockar fram och äter vid en öppen eld när man har varit ute i skogen eller på sjön eller fjället länge och känner sig lite frusen och väldigt hungrig. 
Eller så är det pannkakor. Ja, så är det nog. Pannkakor är alltid gott, eller vad säger ni mina kära döttrar?
 
Det skulle vara kul om någon annan också antar den här utmaningen med 100 rubriker, en för varje dag. Det är en rolig blandning av ämnen att skriva om.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Ska fundera.
På om jag ska hoppa på utmaningen, alltså.
Det verkar lite roligt.

Postat av: Yvanna

PANNKAKOR 4 LIFE

2013-02-19 @ 08:16:04
Postat av: Lissen

Vad som är gott beror mycket på sammanhang och vilka man är med.

En grillad korv över en lägereld, kan vara supergott, likaväl som en gratäng på restaurang.

Längtar lite efter att resa igen .............

Ha en fin vecka // Lissen

2013-02-19 @ 10:14:27
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Britten

Har läst ikapp här inne nu......och det som hänger kvar mest av allt på näthinnan nu det är det underbara kortet på dig och din mamma....Om jag vore du skulle jag göra en tavla av det...underbart

2013-02-19 @ 15:50:59
URL: http://glitteroga.blogg.se
Postat av: Ylva

PANNKAKA JAG ÄLSKAR DIG!

2013-02-22 @ 16:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback