Nya utmaningen nummer 67: Här hamnar allt möjligt osorterat hemma hos mig

Jag har flyttat väldigt ofta i mitt liv, så mina gömslen där allt osorterat hamnar har varierat under åren. På ett ställe  hamnade det mesta i en låda i köket, ni vet den typen av låda som är lite extra bred under en arbetsbänk. Till att börja med brukar man ha ganska bra ordning med papper i prydliga buntar med gem i eller gummisnodd runt, och andra småsaker som ligger i små askar eller burkar för att inte komma bort. Sen ska man "bara" lägga ner några andra saker där just när man röjer eller tycker att saker ligger och skräpar när man får besök. Och trots att man har intentionen att lägga sakerna på sin rätta plats inom en snar framtid så blir det aldrig av. Utan sakerna ligger kvar. Och får sällskap med ännu fler saker som inte heller har en självklar plats någonstans. Där brukar papper, kvitton, små minnessaker, roliga nyckelringar, reflexer, diverse sladdar, laddare och batterier hamna. Till slut brukar de här lådorna vara överfulla och röriga och man blir tvungen att rensa och sortera någon dag när det regnar extra mycket. Eller som i mitt fall - när det är dags att flytta igen.
På ett annat ställe har det varit ett litet skåp som har fått tjäna samma syfte. På ett ställe hade jag en gammal charmigt sliten resväska som fick bli allt-i-allo-förvaring. Det har även varit korgar, garderober, påsar, backar, skrivbordslådor. Ja, fantasin har det inte varit problem med när det gäller att samla på onödiga prylar.
Just nu har jag inte speciellt många onödiga saker. Jag har lite roliga minnessaker i en av mina skrivbordslådor, men annars är det ganska utrensat för tillfället.

Kommentarer
Postat av: irene

ja usch ja

Svar: Så lätt hänt!
Fia

2013-08-26 @ 22:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback