Nya utmaningen nummer 56: Mina krukväxter (gröna fingrar eller ej)

Jo, jag måste nog påstå att jag har gröna fingrar. Mina krukväxter växer alltid så att det knakar, så att jag måste klippa ner dem, så att det blir nya skott, som rotar sig, och som jag planterar, så att de växer och blir jättestora ...
Med jämna mellanrum skänker jag bort växter till vänner och bekanta, för jag får helt enkelt inte plats med hur mycket som helst hemma.
Och det konstiga är att jag ofta glömmer att vattna, och att gödsla och att ta in växter från balkongen mm. Kanske gillar de att bli lite tufft behandlade. Det jag gör som jag tror att de tycker om är att jag ofta planterar om dem i stora, rymliga krukor, så att rötterna ska ha gott om plats.
Jag har ofta haft tur när jag har planterat frön och kärnor från olika grönsaker och frukter, så att de har grott och blivit en planta. Ibland har de hunnit bli hyfsat stora, men sen har de en tendens att vissna och dö när det är dags för semestertider.
Jag lyckas däremot inte alls med orkidéer och många växter som "alla ska lyckas med". Alla utom jag, tror jag.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Jag är ingen hejare på orkidéer jag heller. Mina växter växer så det knakar med..inomhus är dom inte bortskämda..vatten nångång då&då. Ja så planterar jag väl om ibland..men inte ofta =)

Ha en bra dag, kramen

Svar: Det viktigaste kanske är att inte vattna ihjäl plantorna.
Fia

Postat av: lillsyrran

Mina växter mår inte alls bra, men en ser ut att trivas hyfsat - orkidén.

Svar: Hahaha! Så himla typiskt!
Fia

2013-08-15 @ 20:04:39
Postat av: Hanna

Tuff behandling är jag stark på. Min enda krukväxt tillbringar sommaren på egen hand, men överlever ändå. Tredje sommaren nu. Jag önskar nästan att den skulle ge upp. Men den är stark. Ser det som ett tecken.

Svar: Häftigt! Vad är det för sorts växt?
Fia

2013-08-16 @ 20:47:23
URL: http://hannasplats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback