Nya utmaningen nummer 55: Det här bjuder jag på när jag får oväntat besök

Jag har varit van vid att det har kunnat dyka upp nära vänner, släktingar, familjemedlemmar, lite ytliga bekanta och vänner och bekanta från olika sammanhang med jämna mellanrum. Det har varit väldigt roligt att få spontana besök, även om man inte alltid har kunnat plocka fram något som mättar alla. Ibland har det funnits något i frysen så att det har gått att svänga ihop något i alla fall, och vid andra tillfällen har vi fått umgås över några delikata knäckebrödsmackor.
Jag gillar verkligen spontana besök, tycker att det är roligt när folk dyker upp, för ofta blir det väldigt kul när det är oplanerat.
De senaste åren har jag bott så tokigt att jag inte får några spontana besök alls. Det är så bökigt att ta sig hem till mig så det är liksom alltid en omväg om man ska åka hit. Men jag får väl ladda upp med delikatesser i frysen så att det är värt att ta den där omvägen.

Kommentarer
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Absolut...ladda på du..hmmm jag undrar på vilket håll du bor..sonen bor i Hududsta..ibland tycker jag din utsikt liknar hans..kanske bor du på det hållet..kanske inte..

Svar: Jag bor vid bron som går mellan Albysjön och Mälaren. Det räknas till Vårby. Jag kan hålla med om att det finns vissa likheter med Huvudsta.
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback