Nya utmaningen nummer 53: En egenskap jag uppskattar hos andra

Det är ju tur att man känner så många olika människor med olika personlighet. Det finns saker man uppskattar hos vissa, egenskaper som andra helt saknar, men då är det något annat man uppskattar hos den andra personen.
Det finns en egenskap som jag uppskattar mer än något annat, och det är empati. Det finns ju människor som är roliga och underhållande och kanske artiga och belevade, men om de inte har äkta empati blir det svårt att få en god relation i alla fall. Och så finns det andra som kan vara vimsiga, arga, trötta, glada, missa tider, göra fel, säga tokiga saker och kanske dra till med en nödlögn i ett pressat läge, men om de har hjärtat på rätta stället kan man överse med det mesta.

Kommentarer
Postat av: irene

jajjamensan!

Svar: Då tycker vi lika!
Fia

2013-08-10 @ 17:16:16
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

absolut..empati är nummer ett..jag har en hel samling människor på jobbet ..alla är vi olika men alla har just empati. Alltså kan man tycka om alla. Men det är klart man är olika. En del är passar man bara likosm mer med. man tycker lika när man diskuterar ..ja du vet man har lite mer samma stil.

Ibland blir det pinsamt om man råkar kritisera något..någon pryl eller bara en färg och grannen vid fikabordet deklarerar ja men en sådan har jag. Då brukar jag säga..ja men så är det..ingenting är rätt eller fel..alla är vi olika.Det är ju det som är så härligt. Ja men det brukar alla hålla med om.

Något jag har väldigt svårt med är människor som är " to much "..förstår du mig?

Svar: Jag förstår precis vad du menar, och jag håller verkligen med!
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback