Nya utmaningen nummer 37: Mitt/mina syskon

Jag har tre syskon. Två äldre bröder och en lillasyster. Vi har en salig blandning av gener i våra celler, med anlag från både nordliga och sydliga länder. Det har inneburit att vi syskon, trots att vi är helsyskon, är ganska olika uteseendemässigt.
Äldsta brorsan är lång, rödhårig och blåögd, med ganska ljus hy. Nästa brorsa är av medellängd, mörkhårig och brunögd och har lätt att bli brun. Jag är kort, mörkhårig och brunögd och har lätt att bli brun. Och lillasyster är lång och blåögd, med ljus hy. Vi har ofta fått frågor om vi verkligen är helsyskon, och de som känner oss väl hittar ju självklart en hel del likheter.
Vår pappa var lång och blåögd med mörkt hår, som blev grått ganska tidigt, men som barn var han ett litet ljuslockigt änglalikt barn. Vår mamma var lång och brunögd, med riktigt korpsvart hår. Den kombinationen ger tydligen många möjliga utfall i avkomman.
Mina syskon är väldigt roliga, humoristiska och empatiska.
Skönt att de finns!

Kommentarer
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Oj så pass olika..tänk så det kan bli. Min man o hans bror är blonda o blåögda..men deras syster är mörk o brunögd.Det är verkligen berikande att ha syskon..jag har två..en syster o en bror..jag är minst. Jag o min bror är ganska lika..

Svar: Vissa syskon är otroligt lika och i andra familjer ser man knappt att de är syskon. Det är spännande att fundera över vilket utfall det kan bli med ett visst utseende hos föräldrar.
Fia

Postat av: lillsyrran

Det är en gåva att ha så fina syskon som jag har!

Svar: <3
Fia

2013-08-05 @ 21:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback