Nya utmaningen nummer 33: Där sätter jag aldrig min fot

Jag tycker att det är roligt att besöka både vettiga och galna platser, tycker att det är intressant att besöka historiska platser, är lite mindre road av överfulla marknader och butiker och kan vara lite skraj för att gå omkring på platser som verkar skumma.
Först tänkte jag skriva att jag inte skulle sätta min fot på Ullared, men det är inte av princip utan för att jag absolut inte skulle tycka om det. Jag har sett reportage från Ullared, och inser att det absolut inte är min grej. Jag tycker att det verkar vara för många människor, för många saker, och alldeles för mycket köphysteri för att passa mig. Jag skulle bli stressad och bara skynda mig mot utgången.
Ett annat ställe där jag aldrig skulle sätta min fot är på en porrklubb. Jag skulle bara bli illa berörd. Tycker att det verkar ha passerat mina gränser för sensualism för länge sen, och att gränserna ständigt måste tänjas och bli mer och mer vulgära, spektakulära och förbjudna för att locka sina besökare. Jag har hela tiden en känsla av att ju mer toleransen för olika saker ökar i samhället i stort, desto mer måste porrindustrin förändra sig och hitta på nya saker som ska ligga nära det äckliga, farliga och förbjudna, eftersom porren av naturen måste vara utanför "den godkända gränsen" för att vara lockande. 
Jag må vara pryd, men i det här fallet bejakar jag min prydhet.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Jag håller med. Både om Ullared och porrklubben.

Postat av: irene

å ja me

2013-08-01 @ 19:56:17
Postat av: lillsyrran

Det är verkligen inte prydhet! Porrindustrin bygger på utnyttjande o människohandel. Det är så genomvidrigt att människor tänder på övergrepp på barn.

Svar: Ja, jag blir så illa berörd att porrindustrin så uppenbart utnyttjar människor för saker som ligger långt utanför normal kärlek och njutning.
Fia

2013-08-03 @ 07:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback