Utmaning dag 60: Last movie you watched

Om dagens utmaning ska handla om den senaste film man har sett på bio, så blir det för min del "Kon-Tiki", som jag tittade på i förra veckan.
Jag var en aning skeptisk innan jag såg filmen, för jag anade att det kunde vara en grabbromantisk äventyrsfilm med en av bröderna Skarsgård i en stor roll. Men jag tyckte verkligen om filmen. Det var en vacker film med många mäktiga naturscener. Den var även spännande och gripande och visade att man aldrig ska ge upp sina drömmar. Thor Heyerdal själv lyckades med sitt minspel, sitt kroppspråk och sina ögon uttrycka ett stort känsloregister från uppsluppenhet, rädsla, sorg, vemod, kärlek och övermod. Kanske inte i just den ordningen. 
En mycket sevärd film!
  
 
 
 En liten trailer från filmen
 
 
 Och här är en snutt från originalfilmen
 
Titta även på vad Mammselen 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Hmmm... det kanske blir mitt nästa biobesök.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback