Utmaning dag 57: Everything inside your purse/backpack/wallet

Nytt uppdrag i den utmaning som både Mammselen och jag har hoppat på. Dagens uppgift är att berätta allt som finns i plånboken eller väskan. Och då väljer jag väskan, eftersom jag fick skäll av så många igår då jag kånkade omkring på den blytunga bagen.
Jag tycker mycket om min rymliga, vinröda bag som jag har köpt på Ordning och reda. Det är väl kanske, kanske en nackdel att den är så rymlig, för när jag gick från jobbet igår var den fylld av följande saker:
- Min vita Macbook i sitt fodral. I fodralet hade jag dessutom packat en bunt kopierade papper med olika fakta om ögat/optik som jag behöver för att förbereda lektioner med mina åttor nästa vecka. Vi har redan gjort bilder av ögats anatomi, och kidsen har fått hitta sitt dominanta öga, och har fått testa hur de ska förbättra sitt mörkerseende i händelse av plötslig nedsläckning.
- En plastask med sladdar till datorn, en trådlös mus, en dosa som är mitt trådlösa modem till datorn, kortläsare, ett par pennor, öronsnäcka till min mobil, laddningssladd till min mp3-spelare.
- min kalender, med mängder av instuckna papperslappar och egna postit-lappar, multiplikationstabeller, frimärken, tidningsartiklar och en räkning som ska betalas.
- några böcker, både faktaböcker och skönlitterära
- två stora och ett litet kollegieblock
- en liten fin anteckningsbok
- fem usb-minnen
- några lösa pennor
- några hårtofsar
- en liten flaska ramlösa
- en hårborste
- en mapp med orättade läxförhör om magnetism
- ett äpple och ett päron
- en necessär med tandborste, tandkräm, liten spegel, plåster, lypsyl, liten niveaburk, min dosa till nordea, en pincett, några huvudvärkstabletter, en schweisk överlevnadskniv, tändbryne
- Och på hemväg från jobbet passade jag på att köpa två flaskor vin.
 
Tack, snälla Christian för att du bar väskan åt mig!!
 
Tja, det var innehållet i min väska....
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Christian? Nu blev jag allt lite besviken. Jag som trodde att du styrketränade samtidigt.

Svar: Jag hade ambitionen att styrketräna, men så kom Christian (yngsta dotterns sambo) och tog ifrån mig väskan, vänligt men bestämt.
Fia

Postat av: lillsyrran

Du glömde ta med blytyngderna som måste ha funnits med i den väskan, eller var det några säckar betong?

Svar: Guldtackor!!!
Fia

2013-04-22 @ 10:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback