Utmaning dag 42: Your worst feature

Precis som i gårdagens uppdrag i utmaningen blir det lite knepigt. Nu ska jag beskriva min sämsta egenskap. I intervjuer brukar alltid intervjuoffren plocka fram en ganska smickrande, i grunden genuint god egenskap som sin sämsta, fast alla förstår att egentligen är personen säkert avundsjuk och missunsam och hänsynslös, men det de väljer att säga kan vara :"jag har så svårt att låta bli choklad" eller liknande.
Men vem vill erkänna sina sämsta egenskaper? Det man egentligen vill förneka hos sig själv? 
Jag tror nog att jag har egenskaper som jag inte tänker på, men som andra retar sig på, så då väljer jag att nämna den egenskap som ställer till mest besvär för mig själv.
Egentligen är jag mentalt ganska stark. Som jag nämnde i gårdagens inlägg är jag väldigt lugn och det hjälper mig att analysera och hantera många situationer, så folk tror att jag är som en klippa. Men då kommer vi till min akilleshäl: jag är så otroligt känslig för elaka kommentarer och spydigheter. Jag kan överanalysera tonfall och grubbla ihjäl mig på vad folk menade med det de sa. Jag tolkar in en massa onödigt i tonfall, kroppshållningar och en klumpigt fomulerad kommentar. Jag kan bli ledsen djupt i i själen av sarkasmer. 
Så folk får gärna komma med konstruktiv kritik, till och med skarp och hård, för jag uppskattar att diskutera och fundera över olika sätt att ändra och rätta till,  men inte sarkasmer, för då rämnar jag.
 
Det vore roligt om fler antar denna utmaning som innebär att skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar, med given rubrik varje dag. Lär hur Mammselen tolkar utmaningarna

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Jag kunde ha skrivit det själv...

Svar: Jag har tänkt på att våra svar väldigt ofta liknar varandra!
Fia

Postat av: A-L

Hur mår du idag?

2013-04-04 @ 18:40:34
Postat av: Fia

Idag mår jag helt ok igen. Jag hade fortfarande ont i huvudet och var lite yr igår, men nu känner jag mig som vanligt igen.

2013-04-06 @ 19:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback