Svar på läxförhör

Mina elever har fått lära sig att nyckla växter, och vi har läst om Linne`. Vi har även haft ett läxförhör om Linne´ och hans betydelse för naturvetenskapen.
En av frågorna löd: Vilken nytta har vi haft av Linnés växtsorteringssystem? En kille har svarat så här:
Linnés växtsorteringssystem är bra för att när man säger tex Jag har sett en Linnea så vet man exakt vilken blomma det är. Eller om någon säger "Kan du ge mig en ros" så vet jag exakt vilken blomma det är.Tänk om vi inte hade namn på blommorna, tänk vilket kaos det skulle bli. Tex om någon säger kan du ge mig den där blomman, då vet man inte vilken blomma du ska ge.

Är det inte helt underbart? 

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Härligt!

Svar: Visst är det fint!
Fia

2012-09-21 @ 20:25:25
Postat av: Anna ..tassar in..

Jo alldeles hel makalöst underbart rart..jag smälter..du kan ju berätta så jag blir helt fängslad av det.

Svar: Tack! :)
Fia

Postat av: Hanna

Och ett bättre svar än jag skulle kunna ge.

Svar: Ibland är de briljanta, de små liven!
Fia

2012-09-23 @ 13:30:29
URL: http://hannasplats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback