Rensning

Jag upptäckte att jag hade alldeles för mycket saker, så jag har rensat på alla plan. Jag har plockat och gallrat i garderoben och slängt en del och lämnat en massa kläder till Myrorna. Jag har sålt en massa saker från förrådet på Blocket och jag har hårdrensat gamla pärmar, så där finns inte mycket kvar. Inte ens gamla deklarationer finns kvar. Inte heller en bunt gamla dokument som inte behövs, men som bara tar plats, och ger dåliga minnen. Och sist men inte minst har jag gått igenom mängder av bilder och rensat bort mindre lyckade bilder. Det som finns kvar i alldeles för hög grad är böcker. Där har jag en himla massa oläst som fyller hyllorna. Detta trots att jag skänkte bort närmare tio proppfulla kassar med böcker när jag flyttade för några år sedan.
Jag har även gjort en kraftfull rensning på jobbet så att alla gamla "bra att ha- grejor" har hamnat i sopsäckar och körts iväg. 
Det är faktiskt ganska befriande!
 

Kommentarer
Postat av: Anna ..tassar in..

Ja eller hur..varje gång jag rensat känner jag mig tillfreds..glad o fri..

Himmel..jag fick lust att gallra nu..hmmm ja ja det får väl vänta ..till imorgon kanske..

Svar: Hur gick det med gallrandet?
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback