Duktig tjej

Idag skulle jag visa en faktafilm om djurs anpassningar för en av mina klasser. Strax innan jag startade filmen frågade en av mina elever: "Gör det något om jag antecknar under tiden så att jag kommer ihåg allt som sägs?"
 
Vad säger man då? "Nej, du får absolut inte anteckna och lära dig en massa saker!"
 
Efter filmen visade hon mig sina tre fullskrivna ark. Ibland blir man nästan rörd av alla duktiga och ambitiösa elever, som har den inre driften att lära sig så mycket som möjligt.
 

Kommentarer
Postat av: Lissen

Åh förstår att det måste ha varit en drömelev. Så roligt att förmedla kunskap då!

Postat av: lillsyrran

Härligt, måste vara peppande med sådana elever.

2012-11-15 @ 09:22:17
Postat av: Lillemor Johansson

Härligt med duktiga elever....och intresserade framförallt. Kram

2012-11-15 @ 20:53:43
Postat av: Borgmästaren

Ja, det är rörande vid sådana ögonblick. Min dotter berättade att hon älskar dagar då ryktet går på morgonfritids att fröken har klippt sig! Tänk att så många uppmärksammar ens minsta förändring. Måste vara fascinerande.

Tack för uppmuntring kring min enda Fototrissbild förra veckan. Din triss var verkligen något i särklass. Härliga rörelser och de svarta bjälkarna gav en extra dimension.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback