Räddaren i nöden!

Jag har en liten köttätande växt. Den äter insekter, påstås det. Den ska vara speciellt förtjust i getingar, men jag antar att den även konsumerar myggor om den blir bjuden.
Nu funderar jag på att ta växten med mig när jag går på skogspromenad. Då kan den morra hotfullt mot myggorna, och liksom svepa runt med sina trumpetliknande armar så att myggorna förstår att det är bäst att hålla sig på betryggande avstånd. Jag ska fundera lite till på den idén.


Här syns besten i närbild

Kommentarer
Postat av: Anna ..tassar in..

Hi hi..jag minns att du höll den borta från barnen i butikens kö..du akta bara så den inte slukar en liten vild kanin eller så på skogspromenaden..



Den verkar trivas hos dig minsann..så pass ståtlig som den är..

Postat av: Lillemor Johansson

Häftig!! Jag såg en sån när vi var på Kuba...det är roligt att se när dem fångar insekter.....ja gå du ut med den på promenad och lufta den lite...ha ha Kram på dig!

2012-05-29 @ 19:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback