Då ska jag minnas den grabben!

De senaste veckorna har vi stuvat om lite på jobbet, så att jag kör ett intensivt arbete med enstaka elever, och då får en kollega ta över den lektion jag egentligen skulle ha haft. Det är speciellt en pojke som jag kartlägger och jobbar extra med.
Idag satt han och berättade om sin stora passion som är en sport där han är på väg att bli ganska framgångsrik. Han berättade om kommande evenemang och tävlingar, och hans egen bedömning av de chanser han har att vinna framöver. Han lade ifrån sig pennan och satt och tittade drömmande genom fönstret, och så sa han:
- Tänk Fia när du nästan är pensionär, och så får du se att jag har blivit världsmästare. Då kommer du att tänka tillbaka och komma ihåg mig, och så kommer du att tänka "det var ju han som var så jävla dålig i matte!"
.
Inte kommer jag att tänka så! Jag kommer att vara stolt över honom!

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

så gulligt

2012-05-28 @ 20:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback