The Monkees

Jag läste precis att Davy Jones från The Monkees dog igår, 66 år gammal. 
Jag tyckte att han var så otroligt söt. Och jag tyckte att Monkees var mycket bättre än Beatles, vilket fick mina bröder att tycka att jag var alldeles rubbad. Med tiden har jag förstått Beatles storhet, men de enda idolbilder jag någonsin har haft uppe på väggen var faktiskt på Davy Jones.
De hade ett tv-program, som jag inte minns så himla mycket av, men jag vet att det var ganska galet - typisk brittisk humor, och alla kunde nynna med i "Hey, hey, we´re the monkees..."

Kommentarer
Postat av: Erik Semlan

Nog sant att The Monkees hämtade inspiration från the Beatles och annan brittisk humor. Fast gruppen var väl amerikansk? Skapades väl för tv-serien och sedan blev det mer än bara tv...

Såg också om Dave Jones dödsfall. Äldre idoler faller ifrån fler och fler...

Postat av: Fia

Ja, brorsan har påpekat att gruppen var amerikansk. Davy Jones var född i Storbritannien men bodde i Amerika. TV-serien var tydligen amerikansk, men jag var övertygad om att den var engelsk, för den var så inspirerad av brittisk humor.

2012-03-02 @ 19:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback