Jag läste i tidningen...

Jag satt och läste nätupplagan av tidningen. Det stod om den treårige pojken som hade fastnat i en smal klippskreva, men lyckligtvis blivit räddad efter fem timmar tack vare en smärt och modig klättrare som hängde upp och ned i det trånga hålet. Han var tvungen att andas ut för att tömma lungorna och bara ytandas för att kunna bli så smal som möjligt.
Så läste jag om en femårig flicka som så tragiskt hade blivit innebränd för att hon hade sprungit in och gömt sig när lägenheten började brinna.
Dessutom stod det om romernas villkor, och att de har så svårt att etablera sig i så många länder på grund av negativa attityder. De får varken jobb, ordentlig utbildning eller bostad.
En annan artikel behandlade den pågående massakern i Homs. Det är fruktansvärda grymheter som begås systematiskt mot befolkningen där.
Och ytterligare en nyhet handlade om den rättegång som har startat angående en 14-årig flicka som har blivit misshandlad och utsatt för diverse grymheter av sin far och sin styvmor för att de hade fått för sig att hon var häxa och att demonerna i henne måste drivas ut.
Det fanns en hel del nyheter av liknande slag. Och mitt i allt detta fanns det en stor annons om bröstförstoring för 34000:-. Ja, men det är ju som hittat!! Det är precis det man blir sugen på och vill prioritera efter att ha läst allt det andra eländet. Eller hur?

Kommentarer
Postat av: Anna ..tassar in..

Himmel..det är verkligen ytterligheter..och du ibland vill man nästan inte läsa o höra om allt elände..



Bröstförstoring..det är för mig så galet främmande..så det finns inte på världskartan..varför kan vi inte vara nöjda med det vi är..älska mig för den jag är..det borde vara ledord.

Postat av: Lois

Så... Beställde du nya tuttar eller? 34000 är ju rätt billigt väl?

;)

2012-03-05 @ 20:59:11
Postat av: Fia

Anna: Nej, jag håller med - ibland känner man sig så trött på allt elände, så man vill inte höra om mer.

Lois: 34 000 är rena fyndet!!! ;)

2012-03-06 @ 20:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback