Fågelkvitter och solglitter

Det är den 5 mars, och jag sitter i solskenet på balkongen med bara ett linne på överkroppen. Solen gassar och skickar långa varma strålar som reflekteras mot sjön nedanför, så det är oklart hur länge isen kommer att hålla ihop. Den är tydligen stark fortfarande, för det är en grupp långfärdsskrinnare som kommer farande från den andra sidan av sjön.
Jag sitter och fixar med det sista på ett inspirationsföredrag jag ska hålla i kommunhuset i morgon, men jag kommer hela tiden av mig och tittar ut över det vackra solglittret på isen och lyssnar på den första jublande fågelsången. När det var som mörkast i november-december var det dagar som den här man längtade efter.
Gröna knoppar växer upp så snabbt att man ser skillnad från morgon till kväll.
Rätt som det är kommer det att vara sommar!!!

Kommentarer
Postat av: Anna ..tassar in..

Himmel Fia..ett inspirationsföredrag..jag vill höra..jag vill veta..:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback