Drama på tunnelbana

Jag satt på tunnelbanan med musik i mina hörlurar. På platsen bredvid mig satt en man som läste i en bok. Plötsligt började han skratta gott och högt åt något i sin bok.
Trodde jag. Tills jag upptäckte att han hade fått en våldsam hostattack som gjorde att han knappt fick luft, så han satt i själva verket och kippade efter andan. Men han hade återfått andningsförmågan av egen kraft medan jag satt och log under den svåra kvävningsattacken. Han måste ha trott att jag var en kallblodig sadist som inte ingrep och erbjöd honom hjälp av något slag!!

Kommentarer
Postat av: Britten

oj då.....ja då skulle jag nog också kännt mig dum .....men man kan ju aldrig veta...vad som döljer sig bakom masken i t banan

Postat av: Anna ..tassar in..

Himmel lät hostan som ett skratt..oj..:)jag tycker om att du noterar allt som syns o hörs på t-banan..



Jag fick rycka in på jobbet för några veckor sedan med en Heimlich..en liten bit vitkål satte sig i halsen på en tjej..Annas Heimlich är kraftfull..biten flög ut på golvet..luften kom ned i lungorna igen..

2012-03-04 @ 09:36:01
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: lillsyrran

Jag kan se dig sitta där bredvid med ett vänligt roat leende medan mannen tror att ha ska kvävas...

Och du som alltid brukar vara så hjälpsam!

2012-03-04 @ 14:41:19
Postat av: Hanna

Äsch, i Stockholm är det väl inte så konstigt att låta människor sköta sitt eget...?

2012-03-04 @ 16:03:47
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback