Direktrapport från ett klassrum

Jag sitter just nu och vaktar mina fina elever i nian när de skriver nationellt prov i kemi. Eftersom de sitter och skriver i två timmar har de fått ladda upp med frukt, mackor, juice och godis, så det finns mycket gott här om jag skulle få lust att gå runt och knycka lite.
Alla mobiltelefoner är antingen inlåsta i skåpen eller inlämnade och märkta med elevernas namn. Det är otroligt tyst i rummet, så om någon passerade utanför skulle de tro att rummet var tomt. Det enda som hörs är några suckar och lite raspande av pennor, och ibland lite prasslande när pappershöljet på en chokladkaka öppnas. Jag hoppas att det går bra för alla ungarna!!!

Kommentarer
Postat av: Anna ....tassar in..

Jag känner av, jag känner koncentrationen..jag känner doften av choklad..vilket betyder att du är fenomenal på att återge..berätta med inlevelse..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback