Fototriss: Småkryp

Jag hade ett sjå att få till bilder till temat "Småkryp", men efter att ha gått runt och skärskådat skogen på ett närsynt sätt har jag krypande på knäna fått till följande bilder:
Det här var en kompis som inte sprang iväg, men som det ändå var svårt att få riktig skärpa på. Jag halvlåg på asfalten och hade kameran liggande på marken, och så fick jag ta en massa bilder utan att kunna titta i sökaren, så jag fick hoppas att någon blev skarp.
Här tyckte jag att det var så häftigt att vattendropparna blev så otroligt runda, och att myran kom i motljus så att den kastade skuggor på underlaget.
Här kan man verkligen tala om småkryp i dubbel bemärkelse. Ser ni att skalbaggen har massor av små kryp på sig? Jag undrar om den bär sina ungar eller om den har drabbats av ohyra?
 
Vill ni se fler småkryp kan ni hitta det på Fototrissen
 
 

Kommentarer
Postat av: carolina

Även om jag inte gillar småkryp så gillar jag din fototriss. (Fast lite läskig är allt din sista bild ;)

//Carolina

Postat av: Maria

Fin småkrypstriss!
Baggen verkar inte ha det så kul med sina fripassagerare, tycker det ser ut som ohyra. Får lite rysningar :)
Ha en fin sommar!

2012-06-27 @ 08:22:38
URL: http://airams.bloggplatsen.se/
Postat av: Britten

Fina småkryp! Trevlig sommar! :)

2012-06-27 @ 08:31:44
URL: http://brittenasplund.wordpress.com/
Postat av: lillsyrran

Myrbilden var riktigt vacker!

2012-06-27 @ 13:39:59
Postat av: Anna-Lena

Nja... gillar inte småkryp vidare värst mycket. Men bilderna var fina.

2012-06-27 @ 20:45:47
URL: http://mammselen.blogg.se
Postat av: Axart

oi!! Sista bilden så häftig, vad i all sin dar, kryp på kryp....

AX

Postat av: Yvonné

Den sista bilden är häftig, ser lite otäck ut med alla "fripassagerarna"

2012-06-27 @ 22:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback