Fjällresa

Jag har varit uppe i fjällen en vecka. Det har varit fantastiskt att vandra i den rena, klara, höga luften i flera timmar varje dag. Det har varit mycket vackert att titta på, både i stort och smått. 
Det var mulet i nästan hela Sverige i övrigt men sol och blå himmel i Funäsdalen.
Molnen var väldigt vackra och många gånger mycket dramatiska!
Visst är det vackert med det porlande vattnet! Vackrast av allt är ljudet!!
Bild från ett högt utsiktstorn i ett vilthägn. Utsikten är verkligen milsvid.
Ännu ett av de vackra vattenfallen.
Det gäller att ha ögonen öppna även för de små detaljerna i de magnifika trakterna.
En häftig vy när man tänker på att startplatsen var på andra sidan sjön
Jag försökte föreställa mig hur det här ser ut på vintern med alla backar och nedfarter för slalom.
De gigantiska molnen skapade spännande mönster i landskapet nedanför.
Blå, blå himmel!!
Här kunde man nästan vada över, men strömmen var ganska förrädisk.
 
Jag har varit uppe och gått på minst fyra av de höga topparna man ser på bilden. Underbart!
Visst är myskoxarna imponerande djur? Bilden är tagen i ett hägn där en flock myskoxar lever under så naturliga förhållande som möjigt. 

Kommentarer
Postat av: Anna ..tassar in..

Så härligt..så gott att få röra på sig..jag gillar det..att få ta ut sig lite emellanåt gör gott för kroppen..du det är så galet vackert och annorlunda däruppe..det är något magiskt med vårt avlånga land..det skiljer sig verkligen på alla håll..jag var ju i Bohuslän som ju oxå är makalöst fint på sitt sätt.

Svar: Ja, det är så roligt att hitta vad som är typiskt för olika delar av landet. Det är verkligen vackert på så olika sätt!
Fia

Postat av: frktjatlund

Jättefina bilder! Jag kan nästan höra vattnet porla.

Svar: Tack! Jag tycker att det är som balsam för själen att lyssna på vatten i rörelse.
Fia

2012-07-25 @ 10:22:44
URL: http://frktjatlund.wordpress.com
Postat av: lillsyrran

Låter som om ni hade en toppenvecka. Kul att se bilderna, jag har ju bara sett de trakterna med mycket djup snö.

Svar: Ni borde åka dit någon gång även på sommaren! Jättemysiga strövtåg!
Fia

2012-07-29 @ 21:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback