Viktigt för demokratin!!

Jag känner mig ofta oroad över att vården på många sätt nedrustas så att vårdkvaliteten blir kopplad till patientens ekonomi. Men jag blir ännu mer oroad av att politiker beter sig på ett sätt som hotar vår demokrati,(artikel om hur Filippa Reinfeldt har hanterat vårdfrågor i Stockholm) med bristande insyn och öppenhet.
Det är oroväckande att politiker tar beslut om stora förändringar utan att öppet ta ansvar för sina beslut.
Filippa Reinfeldt bör vara lika tillgänglig för reportrar när hon ska redovisa bakgrund och konsekvenser av stora organisatoriska förändringar, som hon är när hon ska visa nya klänningar och gulliga reportage om hur hon håller sig i form.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Jag blir så trött på alla dessa privatiseringar. Säg en utförsäljning som varit positiv? Inte en enda, om ni frågar mig.

Postat av: Erik Semlan

Jag håller med föregående kommentar. :-)

Dessa utförsäljningar är av ondo. Ökad valfrihet, pyttsan! Om valet är mellan pest och kolera så tror jag att jag står över.

Gillar din illustration Fia.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback