Ny blomma

Idag har jag köpt en köttätande blomma. Jag hoppas att den ska sluka alla jobbiga småflugor som har börjat fara runt här den senaste tiden.
Det var så löjligt - när jag bar den till kassan kände jag instinktivt att jag ville hålla den långt från små barn som jag passerade på min väg, precis som om den vore farlig och utsvulten och skulle slänga iväg några långa aggressiva grenar och sluka de små barnen.
När jag kom hem med den kunde jag naturligtvis inte se en enda surrande fluga. Men jag hittade ett par döda flugor på en fönsterbräda, så jag stoppade ner dem i gapet på blomman. Jag kunde höra hur den morrade lite dovt innan den slog igen sina käftar kring sitt byte. Nej, nu ljuger jag! Den var tyst och stillsam - slog inte ens igen ett lock över sitt byte.
Här är en bild på besten!!

Kommentarer
Postat av: Anna ..tassar in..

Jag skrattar så jag gråter..du är bara för rolig Fia..och är bäst..så roande att jag smälter..



Kram kram lördagskram på dig..

Postat av: LissenTo

Det måste vara för att "vi" någon gång har sett filmer från förr med hemska köttätande växter. lite läskigt :-)



mmmm tänk att ta cyklen på picnic, nice, nice..............

2012-02-18 @ 23:37:48
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hahaha! Jag vill höra mer om denna, när du har sett hur den fungerar. Kanske en dokumentärfilm?

2012-02-19 @ 17:18:38
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Yvanna igen...

...uuuuuh.

2012-02-28 @ 21:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback