Dagens nödrop

Idag hade alla nior i landet nationella prov i svenska. Jag skulle sitta och vakta en klass på morgonen, men sedan skulle jag bli avlöst exakt klockan nio för att kunna gå till min lektion.
När klockan närmade sig nio plockade jag ihop min dator och mina papper i väntan på min avlösare. Som inte dök upp.
När klockan var fem över nio började jag fundera över hur jag skulle få tag i någon kollega utan att störa de skrivande eleverna. Jag har av princip aldrig med mig min mobiltelefon in på lektioner. Jag kunde därför inte ringa eller skicka sms till någon kollega om att jag behövde bli avlöst. Men jag kom på att jag kunde plocka fram datorn igen och skicka ett meddelande på vårt intranät. Sagt och gjort. Jag skrev ett meddelande om att jag antingen ville bli avlöst eller att någon skulle gå och ta hand om den klass som satt och väntade på mig. Det var tydligen en väldigt bråd tid på dagen, för det tog tio minuter innan någon läste mitt mail, och ytterligare tio minuter innan någon lyckades komma ifrån för att lösa av mig, så när jag äntligen kom till min väntande klass hade vi tappat 30 minuter av lektionen. Det var tur att de var så snälla så att de satt kvar och väntade tills jag kom. Och då gick vi in och körde ett läxförhör!!

Kommentarer
Postat av: LissenTo

Vilka fina elever du måste ha.

Dom gillar nog dej, eftersom dom väntade så länge.



Må så gott. // Lissen

Postat av: Mia

Vilket stressmoment! Hua...men vilka fina elever du har då L

2012-02-08 @ 15:14:30
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj..vilken frustration..vilken tur att du hade datorn iaf..men då är det långa minutrar..



Fia då..en hel lektion i äggets form..jag blir så lycklig när du undervisar mig..tack så mycket magistern..

2012-02-08 @ 19:18:36
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback