Besök hos frissan

Idag slank jag in till frissan på väg hem från jobbet. När håret var klippt och fixat sa frisören:
- Man kan först tro att du har lite hår, men det har du inte, du har jättemycket hår, men babymjuka hårstrån. (vilket jag har hört ett antal gånger tidigare)
Och så skulle hon fixa till det allra sista, ni vet det där när man får både mousse och vax och spray i håret så att frisyren har en helt osannolik form och man känner sig otroligt stel och konstig ända tills man har fått en möjlighet att rufsa till frisyren och borsta ur ungefär en halvliter kemikalier.
- Jag ska ta lite spray och rufsa till det lite så att du inte ser så snäll ut, sa frissan och blinkade lite.
Och därefter berättade hon att hon bara skulle skapa lite volym på håret, vilket fick till följd att jag cirka fem minuter senare klev ut från salongen med en hårvolm som skulle göra Elisabeth Höglund grön av avundsjuka, med den skillnaden att mitt hår var rakt och mörkt.
Faktiskt ganska likt mig!!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Och när man kommer hem från frissan, så tvättar man håret... och sedan får man ingen fason alls på det... eller?

Postat av: lillsyrran

Allt klär en skönhet.

2012-02-07 @ 13:57:42
Postat av: Mia

Å jag tror jag döööör! Precis så är det ju =))))

2012-02-09 @ 21:28:52
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback