Att stjäla eller inte stjäla, det är frågan!!

Aldrig har jag varit så nära att med berått mod stjäla, som jag var i fredags!! Jag fryser väldigt lätt om fingrarna och har varma vantar på mig så fort det blir kallt ute. Det händer att jag smyger på mig ett par vantar även svala sommarkvällar när jag tex är i fjälltrakter. I fredags hade jag glömt mina vantar hemma, och det var kallt och ruggigt ute.
Jag såg att det låg ett par kvarglömda vantar längst fram i bussen, bredvid chauffören, och jag hade lagt märke till att de vantarna hade legat där redan på torsdagen. Så jag satt och brottades med mitt samvete om jag skulle gå fram och ljuga och spela glatt överraskad och säga att det var mina vantar och att jag var så jätteglad över att de hade kommit tillrätta. Inte nog med att de hade legat kvar där i två dagar - de var dessutom i exakt samma rosa-svarta färgkombination som min jacka och min ryggsäck, så ingen skulle ha tvivlat på att jag hade helmatchat min mundering på det viset.
Jag satt och överlade med mig själv en stund, men till slut vann det goda i kampen mot det onda och jag stoppade i stället händerna i fickorna. På det viset slapp jag begå två dödssynder - både att stjäla och att ljuga!

Kommentarer
Postat av: Lissen

Tur att samvetet kom ifatt, men jag förstår dej. Hoppas du inte frös för mycket

Postat av: Mia

Meeen....du kunde frågat om du fått låna??? Usch för att frysa...

2012-02-26 @ 22:16:48
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Me and my dark secrets

Oh, så där har man tänkt många gånger... Men brukar sluta med det rätta, att låta vantarna ligga kvar (eller vad det nu kan tänkas vara).



Stad i ljus är tagen i New York. Gillar faktiskt den mest själv.

2012-02-27 @ 10:51:13
URL: http://meandmydarksecrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback