Stort!

Det har varit roligt att titta på OS med alla duktiga deltagare. Många starka prestationer. Många med sportsligt uppförande och rätt inställning till tävlingen - de vill prestera bra men bryter inte ihop om det inte går vägen. Visst kan de bli ledsna, men de skyller inte ifrån sig utan analyserar vad det var som gjorde att de inte nådde dit de ville. Nya vinklar på kroppsdelar, nya metoder att ta sats, nya träningsmetoder, annan förberedelse, annan uppvärmning, behandling av skador.
Den allra, allra största av dem alla var Therese Alshammar. Hon kom med ett strålande leende och gjorde en superprestation, med diskbråck och smärtor. Till sitt 4:e OS! Visst är det stort!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk att själv vara så målmedveten och disciplinerad...

2012-08-06 @ 19:26:18
Postat av: Anna ..tassar in..

Ja visst är det..jag är precis som du..jag sitter o analyserar allt..t.ex dubbla badmössor..det är så intressant allt runtomkring tycker jag..OS betyder fest här hos oss.

Postat av: Lillemor Johansson

Ja det är stort men jag vet inte om det är värt alla tårar och skador som dem drar på sig. Det är för stort ibland....Kram

2012-08-06 @ 20:30:43
Postat av: Anna susar in

Shelly-Ann Fraser-Pryce..störtcoola namn kan dom ha med :)

2012-08-06 @ 21:03:20
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Hanna

Så stort! Som jag älskar OS. Det är verkligen en fröjd för kropp och själ. Jag blir alltid ännu mer motiverad till sportande när jag ser sport också. Särskilt att prova på nya saker. Det finns ju så mycket där ute.

2012-08-12 @ 18:25:05
URL: http://hannasplats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback