Märklig dröm

I morse vaknade jag med en dundrande huvudvärk. Jag brukar inte ha ont i huvudet, men det här var som om huvudet skulle sprängas, och jag mådde nästan illa av värken. Värktabletter hjälpte inte, och jag kunde varken äta eller dricka te eller ens vatten, så hade någon i det ögonblicket erbjudit sig att skjuta mig hade jag tackat ja.
Jag blev därför tvungen att ta på mig varma raggsockor och en ylletröja och krypa ner under duntäcket och sova ett tag till på soffan. Jag drömde märkliga drömmar. Bland annat drömde jag att min kombinerade skrivare/kopiator/scanner plötsligt fungerade även som röntgenapparat, så jag tog fram en äggkartong och genomlyste den (genom det stängda locket och allt) för att kontrollera att alla äggen var obefruktade!
När jag vaknade efter ett par timmar hade huvudvärken lagt sig så pass att jag inte längre skulle tacka ja till att bli skjuten. Efter lite alvedon och en uppfriskande promenad var huvudet i sitt vanliga skick.

Kommentarer
Postat av: Anna ..tassar in..

Himmel..som alltid läser jag med inlevelse nog för att se hela dramat kristallklart..kolossalt roande..



Fia..du.. vilken tur att du blev av med värken..



Jag hade oxå en galen knoppvärk idag..men den berodde mer på hårt arbete..i hjärnkontoret.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback