Skrattattack

I morse hade vi vårt sedvanliga måndagsmöte på mitt jobb. En kollega beskrev hur hon hade haft en dispyt med en elev. De hade haft en argumentation om något och lätt upprörd beskrev hon händelsen på det här viset:
-"Jag sa till honom att det inte var acceptabelt det han hade gjort, men att jag kunde se mellan ögonen för den här gången..."
Varpå jag satte kaffet i halsen och började skratta hysteriskt. "Se mellan ögonen"?? "Se mellan fingraran har jag hört talas om, men inte tidigare att man ska se mellan ögonen.
Hon var så upprörd över dispyten med eleven att hon inte reagerade nämnvärt över mitt skrattanfall, men jag gick runt och småfnissade hela dagen.

Kommentarer
Postat av: Tompa

Jag hörde talas om en som gick och bet ihop tänderna i byxfickan.

Postat av: Anna ..tassar rakt in.

Hi hi så galet skoj..

2011-09-05 @ 22:17:19
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: lillsyrran

Hihi.

Något helt annat: Att se dig i lärarrollen med barnen är en njutning. Lyckos de elever som får dig!

2011-09-06 @ 20:13:15
Postat av: carolina

Jag läser och ler....felsägningar kan hända den bäste, händer mig ofta ;)

2011-09-06 @ 22:44:20
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback