Shopping

Jag gillar inte att köpa kläder. För det första tycker jag inte att det är speciellt kul att stå och trängas bland klädhängarna för att roffa åt mig några speciella plagg, och för det andra gillar jag inte att stå i långa köer och vänta på att få prova kläderna och för det tredje tycker jag att det är så fruktansvärt bökigt att knöla in mig i ett litet provrum och stå i ett kallt ljussken med speglar två decimeter från kroppen i alla tänkbara riktningar och försöka bedöma om jag passar i plagget. Oftast tycker jag att jag inte passar i det jag provar.
Jag vänder direkt när jag kommer in i butiker där de kastar sig över en så fort man genom ett plingande inträder i butiken. Jag tycker det är så jobbigt om de blir överdrivet serviceinriktade och inte lämnar mig ifred. Det värsta är den sorten som helt fräckt tittar in i provrummet för att se hur det går.
Jag har många vänner och bekanta som erbjuder sig att följa med mig och hjälpa till med klädköpen, men då blir jag bara misstänksam och tror att de vill ändra på mig och min klädstil.
Nej, det där med klädköp är inte min grej helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Kesokompis

Håller med om varenda punkt!

2011-09-14 @ 17:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback