Att hålla masken

När fyra killar i nian plötsligt börjar skratta hejdlöst för att de upptäckte att de gäspade exakt samtidigt vid en genomgång av Pythagoras sats gäller det att se sträng och arg ut, fast jag egentligen också blir full i skratt. Det är så otroligt charmigt med tonårskillar som har svårt att hålla koll på både armar och ben och röstläge, och de är varken barn eller vuxna utan helt enkelt stora förpackningar fyllda med testosteron.
När jag skäller på dem slokar de lite med huvudet och ber om ursäkt för att de inte jobbade som de skulle.
.
Jag tror att de börjar att skratta igen när de går ut från salen.
.
Jag tror att de vet att jag skrattar för mig själv när de går ut från salen.
.
Jag tror att de uppskattar att få skäll när de inte gör det de ska.
.
Jag tror att de skulle känna sig svikna om de inte fick skäll när de inte gör det de ska.
.
Nästa lektion skrattar de åt något nytt och jag skäller lite igen. Det är så vi umgås på det här stället.

Kommentarer
Postat av: Kesokompis

Du har en så underbar inställning! Fick faktiskt en tår i ögat. Är så lättrörd när det gäller tonårskillar, undrar om jag om 15 år är lättrörd när det gäller män i 32-årsåldern?

2011-09-22 @ 13:46:46
Postat av: Anna ..

Jepp lite skäll är nyttigt..kids vill ha en ram att hålla sig inom men det är samtidigt galet skoj att försöka ta steget utanför..men då är magistern där och stoppar in dem igen..underbart.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback