Utryckning av mattelärare!

Idag hade jag ett ärende till Stockholms city, och då passade jag på att gå till Kulturhuset. När jag satt och tittade ut över Sergels torg hördes plötsligt ett rop genom lokalen: "Hallå, finns det en mattelärare här?"
.
Nej, nu ljuger jag. Det kom fram en man som lite försynt frågade om jag talade svenska. När jag svarade ja på den frågan höll han upp ett papper och frågade om jag kunde hjälpa honom. Efter en snabb blick på papperet kunde jag konstatera att han höll på och tränade på matteuppgifter från just den mattebok mina elever har. Det handlade om förändringsfaktor vid procentberäkning, så jag förklarade för honom hur det fungerade, och visade dessutom att han hade räknat fel på en av uppgifterna (det kan bli lite krångligt när den procentuella ökningen är flera hundra procent). Då sa han att han hade räknat ut alla uppgifter (som var rätt) utom just den felaktiga, för den hade en kompis till honom räknat ut....
Han tackade för hjälpen, och blev överlycklig när jag berättade att jag är mattelärare, för då tyckte han att han hade fått perfekt hjälp.
Nu har jag förstått hur det kommer att bli när vi får vår legitimation. Vi kommer verkligen att få rycka ut vid akuta situationer på stan!!

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Jag ser framför mig på planet. Hur en man plötsligt får en hjärtattack/en kvinna ska föda/någon får en brusten blindtarm/planet störtar...

Så nödropet. "Finns det någon legitimerad matematiklärare här?!!"

2011-11-28 @ 20:53:14
Postat av: Anna ..smyger in

Vilken fullträff..ja himmel sedan kommer du få fullt upp..leg.o fulländad..:)

Postat av: Maria

Ja, jag vet att jag skriver ofattbart ofta nu för tiden. Men jag finns på Facebook! Gör du?

Kram och hoppas att allt är bra!

PS. Själv skiter jag faktiskt högaktningsfullt i denna legitimation som bara kommer att bli en enda administrationshärva som kostar pengar. Ge oss minst 10 000n mer i lön istället så ska ni se att vår status höjs avsevärt plus att folk kanske faktiskt vill plugga till lärare fortfarande!

2011-12-06 @ 14:45:30
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback