I söndags

Jag vet inte hur jag bar mig åt i söndags. Det var ju en dag då vi fick en extra timme till skänks. Eller kanske inte till skänks, vi har ju haft timmen utlånad sedan i våras. Men man önskar så ofta att dygnet hade fler timmar, och så kommer äntligen ett dygn med en timme extra. Och hur utnyttjade jag det? Inte alls!
Jag gjorde verkligen inget ovanligt på hela dagen, jag gjorde inget för att fira att det fanns värdefull bonustid att använda till något verkligt speciellt. Jag tror att dagen förflöt som de flesta söndgar gör. Nu i efterhand kan jag i alla fall inte påminna mig att dagen stack ut på något sätt.
Vi skulle ju ställa om klockan mitt i natten. Betyder det att det var själva natten som blev längre? Eller kunde man tänka sig att varje timme hela dagen var 1 och 1/24 timme lång? Det betyder att varje timme var 2 och en halv minut längre. Men det märkte jag inte.
Nu går jag här och har lite dåligt samvete för att jag bara helt enkelt har slarvat bort en timme på ingenting!!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Här slarvas många timmar bort på att göra ingenting :-)



Man kan säga att texten är både och. Sista ordet är liksom inte sagt i den historien.

Postat av: Lois

Haha, livet är väl till för att slösa bort timmar på så sköna saker att man inte tänker på vad man gör! Verkar varit en skön söndag.

2011-11-12 @ 00:49:36
Postat av: Tompa

Då behöver du inte känna att du är skyldig en timme i vår.

2011-11-12 @ 10:46:12
Postat av: frktjatlund

Men vad hände med den timmen, som försvann i våras? Vi kunde väl åtminstone få tillbaka den med lite ränta.

2011-11-12 @ 14:56:46
URL: http://frktjatlund.wordpress.com
Postat av: Hanna

Det är inte alltid lätt att utnyttja de där bonustimmarna som dyker upp ibland. Själv satt jag och sydde i flow, tiden går ju fort då alldeles oavsett, men det kändes som att tiden till lunch kändes liiite längre.

2011-11-13 @ 15:52:16
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback