Tänk om alla hönor blev så ompysslade...

Jag har skrattat mig tårögd tillsammans med några av mina elever idag. En flicka i sexan visade bilder hon hade tagit när hon var på besök hos sin syssling, som bor på en gård i Småland. Inte nog med att tjejen hade en fantastisk förmåga att hitta roliga vinklar på sina bilder, hon hade dessutom hittat så galet roliga motiv. Det var tex närbilder på fötterna på en höna som satt på en pinne. Klorna var vackert rosa/röda av ett tjusigt nagellack. På en annan bild gick en höna godmodigt omkring med ett huckle på huvudet, i väntan på påsken. En tredje bild visade en höna som stod med fötterna i ett par gummistövlar, en fot i vardera stövel. Hönorna verkade tycka om att umgås med barnen, och de tycktes inte bli uppstressade av vare sig huckle eller stövlar.
Andra bilder var tagna snett underifrån, så det visade en höna som kaxigt avtecknade sig mot himlen. Jag tror att jag ska försöka övertala henne om att få låna bilderna, så att fler kan få sig ett gott skratt.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ja, bilder!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback