Räddast vinner?

Jag gick på en dåligt upplyst parkväg, inga hus fanns i närheten, skymningen började falla och min fantasi började skena iväg. Jag insåg att när jag läser om överfall just på den typen av platser tänker jag alltid: "Men vad oförståndigt att gå alldeles ensam på en avskild, dåligt upplyst väg". Och nu var jag själv lika oförståndig.
Jag plockade upp nycklarna ur fickan och knöt näven så att nycklarna stack ut som små sylvassa vapen mellan mina knogar. Om det var någon som hoppade på mig skulle de i alla fall få sina snytingar här och där, tänkte jag. Eftersom jag dessutom är mörkrädd av naturen gick jag och laddade upp adrenalin till tusen, så när jag mötte ett par storväxta typer såg de nästan förskrämda ut. Tydligen var det en hotfull aura runt min gestalt.
Och åter blev det bevisat att den som är räddast är farligast.

Kommentarer
Postat av: Erik "Semlan"

Tycker det är tråkigt att det ska behöva vara på det viset. Gillar dina slutord. Vi skulle återinföra kvinnofriden (allt som kungar kommit på är inte dumt eller hur Fia?).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback