Magkänsla

Jag är strängt uppfostrad med att man inte får sikta på folk, även om man har leksaksvapen, och jag tycker därför att det är obehagligt när någon avsiktligt siktar på folk.
Jag satt på tunnelbanan när en liten pojke och hans mamma klev på och satte sig bredvid mig. Den lilla pojken satt och höll i ett stort leksaksgevär av maskingevärstyp. För att det skulle vara extra häftigt hade det ett brummande ljud och små blinkande lampor när man tryckte in avtryckaren.
Pojken satt helt ogenerat och låtsades skjuta nästan alla sina medpassagerare. Han var inte det minsta diskret när han siktade, utan han riktade sitt vapen mot den ena efter den andra och skickade iväg en brummande och blinkande salva. Jag kände hur ilskan mot mamman växte. Hur kunde hon tillåta sin lille son att bete sig på det viset?
Plötsligt blev mamman arg på sin son, slet vapnet ifrån honom och tryckte in det hårt i hans mage samtidigt som hon tryckte in avtryckaren så att det blinkade och smattrade i en kraftfull låtsasavrättning av hennes lille pojke.
Jag blev otroligt illa berörd och mådde lite smått illa av det smaklösa skådespelet.

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Åh fy! Det får en att undra över hur det går till hemma hos den familjen.

2011-03-07 @ 19:07:05
Postat av: lillsyrran

Åh fy! Det får en att undra över hur det går till hemma hos den familjen.

2011-03-07 @ 19:09:30
Postat av: Anna ..dansar in

Suck...du..man blir som ledsen i hjärtat av sådant..

Postat av: Anna-Lena

ja, vad säger man. Är det konstigt att en del ungar är som de är? Och blir som de blir?

2011-03-07 @ 20:45:41
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Ninni

Åhhhh FY, det lärde jag mig också att man absolut inte fick sikta på någon.

Lärde vi vår son också..men det här stackars barnet har inte fått lära sig nåt.

Otroligt dum mamma.



Kram

2011-03-08 @ 09:36:37
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: carolina

Jag blir också illa berörd fast jag inte var där!



Människor är konstiga.....stackars barn!



//Carolina

2011-03-09 @ 00:10:32
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: Jazzhoppan

Avskyvärt!!!



Sådan mor, sådan son?



2011-03-09 @ 13:22:04
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/
Postat av: Erik "Semlan"

Verkar saknas uppfostran, i flera steg. Fel agerande av både mamma och krigisk son.

Jag hade nog inte kunnat vara tyst...

Postat av: Matilda

Fy för! Mina fördomar skriker att den killen kommer att bli besvärlig i skolan. Stackare...

2011-03-16 @ 17:48:33
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback