Japan

Jag har svårt att föreställa mig vilken fasa man ska känna när marken skälver under fötterna, möbler rasar, byggnader skadas, fönster spricker och alla föremål i huset kastas runt. När det bara några timmar senare väller in en gigantisk, 10 meter hög vattenvägg som krossar allt i sin väg....ja, jag saknar helt enkelt ord för att beskriva eländet.
Det är skrämmande att titta på satellitbilder som visar några platser före och efter tsunamin . Klicka på länken och dra mittenlinjen från höger till vänster och tvärtom så kan ni se vilken förödande kraft som har spolat ut både hus, fordon, växter och massor av människor rakt ut i havet.
Jag blir tom på ord och kan inte formulera något genomtänkt för att beskriva hur jag känner.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är skrämmande och ångestframkallande att tänka på. Vilka följder det får också.

Postat av: Anna ..dansar in

Ja det är verkligen så förfärligt att det är svårt att förstå på nåt sätt..jag lider så med folket..det värsta är att det ju inte finns något som kan stoppa strålningen..människan ställer till det kan man säga..



Att bygga kärnkraftverk på jordskalvsbenäget område känns synnerligen tveksamt..men nu är skadan redan skedd och vi får hoppas på att väderlek o annat är med det arma Japanska folket..

2011-03-16 @ 22:32:50
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Erik "Semlan"

Verkligen skrämmande att se med vilken kraft tsunamin drog fram längs kusten. Men hemsidan var fin i sig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback