Reflux

Det gick att uthärda gastroskopiundersökningen, även om kräkreflexerna var starka, tårarna rann flödigt och dreglet forsade. Efter besiktningen visade det sig att jag inte har magsår eller tumörer, men kanske lite besvär av magsyran (refluxsjukdom).
Jag vill verkligen inte skrämma upp någon som ska genomgå behandlingen, men det var otroligt obehagligt med slangen som fördes ned i svalget. Det värsta var när de vände och vred på slangen, och lite käckt informerade att "nu ska vi kika lite på tolvfingertarmen också". Hjälp, tänkte jag - tolvfingertarmen ligger ju väldigt långt ner i kroppen, hu vad vidrigt att ha en slang med en kamera så långt in i kroppen.
Det tog inte så värst många minuter totalt, och det känns skönt att ha fått svar på alla frågor.

Kommentarer
Postat av: Ro-ny

Man vänjer sig (olustigt nog).

Totalt 9ggr har de kört in en kamera i kroppen på mig, nästan så man längtar lite till nästa gång :-)



Skönt iaf att det inte var magsår eller något annat styggt.

Fördelen är att vi numer kan dela på medicin, jag har det mesta och kan deala lite åt dig bakom kaffemaskinen på jobbet... Till familjepris såklart!



Stor kram på dig!!!

2011-01-25 @ 23:16:17
Postat av: Inger Maryissa

Hejsan igen..det var ett tag sedan jag var här



Jo, det är jobbigt med dessa gastroskopiundersökningar

Har själv gjort det och första gången gick det mycket smärtfritt och det var inget speciellt besvärlig

Jag fick lugnande + bedövningsspray i halsen

Men andra gången var det lite jobbigare...vet inte varför..



Skönt att du inte har magsår eller tumörer

Men det kan vara jobbigt ändå med om det är problem p.g.a magsyran

Hoppas din mage mår bättre snart



Postat av: carolina

Vad skönt så här efteråt.....och att dom inte såg vare sig det ena eller det andra. Näe det lät konstigt men du förstår nog ;)

Kram//

2011-01-26 @ 08:21:12
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: Erik "Semlan"

Bra att det bara inte var värre än lite irriterande magsyra. Men det där med slang ner i halsen skulle jag inte klara av. Har kräkreflexer som triggas redan av tandläkaren. ;-)

Svårt skulle det bli...

Postat av: lillsyrran

Skönt att ha fått svar på alla frågor! Som "Vad är meningen med livet?", "Vilken lottonummer ska jag fylla i för att tömma potten?"

Jag ska genast göra en sådan undersökning själv ;-)

Du, jag verkar ha fel mejladress ändå. Studsar tillbaka, kan du mejla mig?

2011-01-27 @ 13:15:17
Postat av: Ester

Fy, vad obehagligt det där låter. Tufft av dig!

2011-01-27 @ 14:51:41
Postat av: Ninni

Hua gjort det tre gånger..men det är värre med Koloskopi..jag ryser bara jag tänker på det.



Fick du bra "meducin" nu då?? Kram

2011-01-27 @ 16:37:59
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Tompa

Jag tycker du har en tendens att bli fotograferad i udda situationer. Är det inte i magen så är det i bilen..

2011-01-27 @ 21:56:14
URL: http://nikkodango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback