Dans med Tony

Vår kanslist på expeditionen började dansa Tony Irwings dansskola under hösten, och hon har talat sig varm för det hela. Hon har berättat hur roligt det är, och vid valda tillfällen har hon lärt ut några steg och rörelser när vi har träffats på expeditionen eller i korridoren. När hon berättar blir jag så sugen att också lära mig salsa och bugg, men samtidigt är jag så bekväm och lat av naturen.
Tänk er tanken att kunna svischa runt i en rad av eleganta och roliga svängar och stegkombinationer när det spelas en inspirerande låt på en fest av något slag. Hittills har jag blivit superstressad när jag har blivit uppbjuden av någon danskunnig man som har fått för sig att jag kan dansa, och när jag lite nervöst har försökt förklara att jag inte kan dansa bugg har de alltid självsäkert sagt: "Jodå, det här kommer att gå bra, det är klart att du kan dansa!".
Därefter har de föst runt mig likt ett stort ekskåp en stund, och efter dansen har de torkat svetten ur pannan, tackat för dansen och letat rätt på en mer dansant partner.
Det skulle vara ganska befriande att kunna ta del av dansen på ett proffsigt sätt, som här tex:
Jag har sett den här killen vid flera tillfällen, och han är fullständigt otrolig på att göra piruetter. det finns fler duktiga dansare:
Det är verkligen inte mycket av ekskåp över den dansen!
Hmm, får se om jag jobbar på min dansimage under våren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback