Vinterpromenad 19 feb

Solen strålade från en klarblå himmel, kylan bet i kinderna och den extralånga promenaden på nästan en halvmil för att köpa ingredienser till lunchen kändes för kort. Det vackra vädret gjorde det omöjligt att sitta kvar inomhus, så med lite god gryta i magen var det skönt att ta en eftermiddagspromenad.
I stället för att ta kaffe på maten vid matbordet blev det kaffe på berget. (Ja, Ester, jag vet, jag är fanatisk när det gäller berg). Det är något visst att sitta och speja över nejden med lite varmt fika, några kex och en dajm, och för att inte frysa om rumpan funkar det bra att sitta på ett par grankvistar och ena uppsättningen vantar (jag går nästan alltid med dubbla vantar på vintern, fryser så rackarns mycket om fingrarna annars)
Det var full fart i skidbacken och en speakerröst rapporterade resultaten i dagens utförstävling. Personen med startnummer 103 lyckades efter andra åket placera sig på 16:e plats, om någon är intresserad.
Från skogsområdet tvärs över den frusna sjön hördes plötsligt en korp som hävde upp sin stämma. Det låter så häftigt när korpar sjunger, eller pratar, eller vad de nu gör.
Solen förvarnade om sitt försvinnande genom att kasta långa, klara strålar över hela nejden, så det var dags att bege sig hemåt innan mörkret och kylan tog över.
Enligt väderprognosen ska det bli lika vackert även i morgon.

Kommentarer
Postat av: Anna ..susar in..

Strålande..du vilken dag..så härligt så..och fika ute är ju det bästa fikat..hi hi vilken underhållning ni hade då :)

Postat av: Erik "Semlan"

Ja, det var en fin dag igår, om man bortser från kylan. Tog en promenad jag med. Idag söndag valde jag att hålla mig hemma framför datorn. Känner mig frusen även inne, hoppas jag inte håller på att bli sjuk.

Härligt inlägg du bjuder på med bra balans mellan text och bild.

Hoppas din söndag är njutbar den med. :-)

Postat av: Junitjej

Vilka vackra bilder!!



Jag har chansen att bli Veckans blogg hos Lilija.com. En röst av dig skulle vara guld värd. Klicka vid Junitjej i sidomenyn och det är klart. Röster i kommentarsfältet räknas inte. http://www.lilija.com/finalisterna-i-veckans-blogg-v-07/#comments LÅT MIG VINNA!

2011-02-20 @ 15:57:48
URL: http://junitjejen.se
Postat av: elena cn

Wow, vad vackert!!Såg supermysigt ut med fikat:)

Idag hann jag inte gå ut för jag var på Mia Käringers föresällning på Cirkus, superbra!!

2011-02-20 @ 22:53:03
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det ser ljuvligt ut. Jag gillar också berg. Otroligt mycket. Det är något speciellt.

2011-02-21 @ 19:59:19
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback