Fy, falska Fia fejkar flossning

Fy, vad skenhelig jag är. Jag har fått tid för den årliga besiktningen av tänderna nästa vecka. Och vad gör jag då? Börjar flossa tänderna varje gång jag borstar dem. Gör jag det varje dag övriga året? Nej minsann! Jag är flitig de första dagarna efter den årliga besiktningen, men sedan glesnar aktiviteten för att intensifieras när nästa besök närmar sig.
Jag undrar om min tandläkare kan se att jag har slarvat i flera månader? Han kanske ser det direkt! Om han frågar mig om jag flossar regelbundet kan jag inte ljuga honom rakt upp i ansiktet och säga att jag har skött mig. Eller säga och säga, förresten. Det brukar inte gå att säga något alls när man har både fingrar, speglar och små skrapinstrument i munnen. Hoppas han frågar just när jag har både fingrar, speglar, den märkliga högluftsblåsaren, vattenspolning, den surplande salivsugen och fullt med vaddtussar i kinderna, för då slipper jag ljuga.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Haha, jag gör likadant!

Postat av: Anonym

Om du menar med flossar, att man använder tandtråd.. så kan du hälsa att det inte alltid är nyttigt att använda tandtråd. Jag gjorde det nämligen häromdagen med följd att en tandlagning lossnade. Trångt mellan tänderna... en bra bit av ett hörn av en tand följde med tandtråden...

Besök till tandläkaren om ca en vecka. Gruvar mig redan för priset...

2011-02-26 @ 20:06:59
Postat av: Anna ..susar in..

Hi hi...känner man igen sig eller...mmmm jo men det gör man..du sätter ord på det vi andra inte låtsas om :)

2011-02-27 @ 10:50:51
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback