World´s greatest

Idag hade vi julavslutning. Vi samlades i idrottshallen för att lyssna på några elever som sjöng och spelade. Sist ut bland eleverna var ett par tjejer i årskurs sju. Innan de började sjunga tog den ena tjejen mikrofonen och sa:
- I morse somnade min vän Ellinor in. Hon dog av cancer. Nu sjunger vi den här sången för att hedra henne.
Och så sjöng de "World´s greatest" av R Kelly. I den mörklagda idrottshallen med elever som sjöng ur hjärtat blev det så outsägligt vackert och vi var nog ett antal fröknar och magistrar som fick kämpa med våra blanka ögon.
Jag var tvungen att leta reda på låten på youtube. När jag lyssnar nu är den fortfarande fin, men inte riktigt lika magisk.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Så otroligt starkt att kunna sjunga, när man har en så´n stor sorg inom sig.

Jag skulle aldrig klara av det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback