Fosterföräldrar

Nästa vecka ska jag hämta alla mina växter som har varit hos fosterföräldrar ett antal månader. Jag måste erkänna att jag är lite nervös för hur de ska trivas hos mig igen. De har haft det väldigt bra i fosterhemmet, så jag räknar med någon reaktion av missnöje till att börja med. Lite trots eller slokande blad. En liten vissen kvist här och där. Nya små knoppanlag som kommer att falla till golvet med en sorglig duns. En lite avvaktande tillväxt under en period. Men vi ska nog komma varandra nära igen vad det lider.
Tusen tack för den ömma omvårdnaden av blommorna förresten!

Kommentarer
Postat av: R:s mamma R

Ja du Fia,jag tror nog att dina blommor längtar hem till din goda omvårdnad,dom hälsar till dig att dom är redo att flytta till dig igen,men lite ledsna har dom nog allt varit, ni har ju trots allt varit ifrån varandra ett tag.Kram från fosterföräldrarna.

2011-04-13 @ 12:55:05
Postat av: Hanna

Fint att du får hem dem nu i alla fall.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback