Jag borde...

Jag borde rensa garderober, damma bokhyllor, sortera bort gamla böcker som bara står och skräpar, gå igenom skafferiet och kassera saker som har passerat bäst-före-datum, putsa fönster, rätta matteprov, klippa ut recept ur tidningar och klistra in i en receptbok, sticka en vintermössa, putsa skorna, gå till frissan, måla om det gamla skåpet i sovrummet, sy in några par byxor, fålla upp andra byxor, baka matbröd, skriva brev till gamla släktingar, sortera foton, se över mina orange kuvert och göra medvetna placeringar, planera hela läsåret i detalj, ta upp löpträningen igen, gå och simma, måla tavlor, läsa nya Marian Keyes-boken, läsa ut och lämna tillbaka sista Donna Leon-boken, hälsa på sjöräddarna vid Slussen, läsa mina nya vetenskapsböcker, baka bullar, fnittra med syrran, garva med brorsorna, träffa Kesokompis, storhandla åt min pappa och i största allmänhet bli lite duktigare. Men jag gör inget av det där.
Men jag ska snart göra det. När jag inte jobbar närapå dygnet runt utan är lite piggare.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hm, jag har också en lista med ett och annat att pricka av :-/ Ledig några dagar, men inte den minsta lust.

Postat av: frktjatlund

Det låter lite som bantning. Bästa dagen att börja är = imorgon. Typ.

2010-10-07 @ 23:42:14
URL: http://frktjatlund.wordpress.com
Postat av: Yvanna

Love you!

2010-10-08 @ 01:18:04
Postat av: Tompa

Vad du än gör eller inte gör så gör det utan att ha dåligt samvete. Man kan garva per telefon eller mejl också.

2010-10-08 @ 14:00:12
URL: http://nikkodango.blogg.se/
Postat av: R:s mamma R

Nästa lördag får du energi.Ses då kram.

2010-10-08 @ 14:15:44
Postat av: Anna-Lena

Jag fastnade för "sy in några par byxor". Hade det varit jag... så hade jag gjort det med nöje. På direkten.

2010-10-08 @ 21:10:43
URL: http://mammselen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback